Osnovna škola Petrijevci obuhvaća upisno područje općine Petrijevci i u svom sastavu ima samo jednu područnu školu i to u općinskom naselju Satnica.
Ukupan broj učenika školske godine 2022./23.. je 163 raspoređenih u 13 razrednih odjela. U matičnoj školi ima 155 učenika u 11 razrednih odjela i to 4 razredna odjela razredne nastave sa 55 učenika i 7 razrednih odjela predmetne nastave sa 100 učenika. U područnoj školi Satnica je 8 učenika u dva kombinirana razredna odjela.
Ukupan broj djelatnika je 34, od toga 9 djelatnika je pomoćno-tehničko osoblje (tajnica škole, računopolagatelj, školski majstor, kuharica i 4 čistačica), 22 učitelj (6 učitelja razredne nastave i 16 učitelja predmetne nastave), pedagoginja, knjižničarka i ravnateljica škole.
Nastava se odvija u petodnevnom radnom tjednu u dvije smjene. U prvoj smjeni, koja počinje u 8.15 sati su učenici predmetne nastave, a razredna nastava ide u drugu smjenu koja počinje u 13.15 sati. U područnoj školi nastava se odvija u dvije smjene zbog prostornih uvjeta. Područnu školu pohađaju učenici od 1. do 4.razreda, dok se učenici viših razreda dovoze u matičnu školu u Petrijevce organiziranim prijevozom.
Misija
Misija osnovne škole je pridonijeti razvoju društva neprekidnim odgajanjem i obrazovanjem učenika suvremenim metodama, sredstvima i oblicima rada u ugodnom i pozitivnom okruženju.
Uloga škole u društvu je osigurati učenicima stjecanje kompetencija, znanja i vještina koje će ih osposobiti za život i rad u promjenjivom društveno – kulturnom kontekstu. Učenike treba osposobiti za življenje u multikulturnom svijetu u kojem je potrebno poštivati različitosti, što je moguće, ako smo svjesni svoje nacionalne pripadnosti i svog nacionalnog identiteta.
Učenici trebaju steći temeljne kompetencije koje će ih osposobiti za cjeloživotno učenje u svijetu gdje se informacijsko-komunikacijska tehnologija i znanstvene spoznaje i dostignuća mijenjaju munjevitom brzinom.
Svoju misiju škola ostvaruje kroz obvezne i izborne nastavne predmete, dodatnu i dopunsku nastavu, izvannastavne aktivnosti, učeničke zadruge te kroz razne projekte u koje se uključuje.
Vizija
U odgojno-obrazovnom procesu treba napraviti zaokret od tradicionalnog prenošenja znanja i spoznaja prema razvoju specifičnih znanja, vještina i kompetencija kod učenika koje će im omogućiti život i rad u suvremenom društvu koje podrazumijeva cjeloživotno učenje. Znanje treba biti primjenjivo i osnova za cjeloživotno učenje.
Vizija škole je da iz nje izlaze učenici koji će ovladati komunikacijskim kompetencijama (komuniciranje na standardnom jeziku, komuniciranje na stranom jeziku), imati razvijene matematičke kompetencije, digitalne kompetencije, socijalne i građanske kompetencije. Učenici trebaju u školi naučiti kako učiti i kako kritički razmišljati. Učenici trebaju biti poduzetni i imati razvijenu kulturnu svijest i izražavanje i biti spremni za rad u timu.
Škola treba u kreativnom i poticajnom ozračju, suvremenim metoda oblikovati mladog čovjeka, otvorenog i spremnog za susret s daljnjim obrazovnim, profesionalnim i životnim izazovima.
Vrijednosti kojima kroz odgojno-obrazovni rad treba težiti su odgovornost, sloboda, tolerancija, pravednost, istina, ljubav, sigurnost, integritet, povjerenje, ljudska prava, stručnost, kompetentnost, učinkovitost, transparentnost i savjesnost.
Škola u svom djelovanju treba postići sljedeće odgojno-obrazovne ciljeve:
- poticati i unapređivati intelektualni, tjelesni, estetski, društveni, moralni i duhovni razvoj
- sustavno poučavati učenike
- poticati razvoj učenika u skladu s njihovim sposobnostima i sklonostima
- osposobiti učenike za življenje u multikulturnom svijetu (poštivanje različitosti i tolerancija)
- osposobiti učenike za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom razvoju društva
- osigurati učenicima stjecanje temeljnih kompetencija, osposobiti ih za život i rad u promjenjivom društveno-kulturnom kontekstu prema zahtjevima tržišnog
- gospodarstva, suvremenih informacijsko-komunikacijskih tehnologija, znanstvenih spoznaja i dostignuća
- poticati i razvijati samostalnost, samopouzdanje, odgovornost i kreativnost učenika
- osposobiti učenike za cjeloživotno učenje